Κατηγορίες
Blog

Origen Story: Λάθη και μαθήματα από την δημιουργία της Origen

Origen Story — Τα λάθη, τα προβλήματα, πως φτάσαμε στο σήμερα και πως βλέπουμε το μέλλον.

Εδώ και καιρό σκέφτομαι να γράψω ένα άρθρο για την πορεία της Origen. Για λόγους αρχειοθέτησης αλλά και να δώσουμε μια ιδέα για το πως είναι νέοι – φοιτητές να προσπαθούν να δημιουργήσουν κάτι.

Ακόμα καλύτερα θα είναι αν αυτό το άρθρο σε προετοιμάσει για αρκετά προβλήματα που προέκυψαν στην δική μας περίπτωση!

Παρακάτω θα αναφερθώ σε σημαντικές πτυχές της ομάδας μας, προβλήματα που προέκυψαν και λάθη που κάναμε.

Πριν την Origen & Οι προσπάθειες δημιουργίας μιας ομάδας

Αν έχεις διαβάσει την σελίδα about τότε θα ξέρεις πόσο ανήσυχος ήμουν σαν άνθρωπος από μικρός. Έχω ασχοληθεί με αρκετά projects και σαν δημιουργός αλλά και σαν απλά συντελεστής.

Αρκετά χρόνια περνούσα τον χρόνο μου δημιουργώντας διάφορα projects (από web apps έως και διαγωνισμούς φωτογραφίας).

Έχοντας αρκετά ερεθίσματα και έναν ενθουσιαμό για το business & corporate κομμάτι, μου άρεσε πάντα η ιδέα ενός ομίλου, όπου τρέχει πολλά και διαφορετικά brands.

Έτσι λοιπόν μου ήρθε η ιδέα για μια ομάδα όπου θα ήταν υπεύθυνη για αυτά τα projects που είχα δημιουργήσει, ώστε να περνάω περισσότερο χρόνο στην διοίκηση της ομάδας και όχι τόσο στα ίδια τα project.

Η ομάδα τότε λεγόταν Motion Creative. Και ένα από τα βασικά μας project ήταν το Young Magazine, ένα free web περιοδικό.

Η σελίδα "Ομάδα" από την ιστοσελίδα της Motion Creative.
Η σελίδα “Ομάδα” από την ιστοσελίδα της Motion Creative.
Το εξώφυλλο του 7ου τεύχους του Young Magazine.

Τα χρόνια περνούσαν και δεν έβλεπα κάποιο αποτέλεσμα. Η ομάδα ήταν μεγάλη και εγώ δεν είχα ιδέα για το πως διοικείς μια ομάδα. Έτσι τερματίζουμε το Young Magazine και την ομάδα μετά το 7ο τεύχος του περιοδικού.

Πότε, πως και γιατί ξεκίνησε η Origen

Φτάνουμε στα τέλη του 2015. Ενώ είναι η χρονιά Πανελληνίων και έχοντας πάρει κάποια μαθήματα από την 1η απόπειρα, σκεφτόμουν έντονα την ίδια ιδέα. Υπήρχαν ήδη project που έτρεχα σαν Παντελής. Η διαχείρηση της ιστοσελίδας των Greek YouTubers (youtubers.gr), το Inspiration, το Bullying Project και το Tutorials Network.

Έτσι, λίγο πριν μπει το 2016 είχα μοιραστεί την ιδέα αυτή με συμμαθητές μου και ήταν μέσα στο νέο εγχείρημα. Αρκετές ώρες από το σχολείο τις αφιερώναμε εκεί. Σχεδιάζοντας τι μπορούμε να κάνουμε, βρίσκοντας ιδέες και ψάχνοντας όνομα για την νέα ομάδα.

Στις 6 Ιανουαρίου του 2016 δημιουργούμε την Origen, με κύριο ιδρυτή και συντονιστή της ομάδας εμένα.

Ενώ όλα τα άλλα εγχειρήματα στο παρελθόν πάντα ήταν κομμάτι της ιστοσελίδας μου και του ονόματος μου, σχεδιάζουμε την Origen με την λογική να έχει δική της ιστοσελίδα και να μην σχετίζεται απευθείας με εμένα. Έτσι έπρεπε να αγοράσουμε το όνομα origen.gr, server, και να αποκτήσουμε μια νέα ιστοσελίδα.

Καθώς υπήρχε η ιδέα του ομίλου, στην αρχή η ομάδα λεγόταν Origen Group.

Την πρώτη χρονιά ύπαρξης της ομάδας εστιάσαμε πολύ στο πως να στήσουμε την ομάδας. Τμήματα, υπεύθυνοι τμημάτων, θέσεις, άνθρωποι που ήθελαν να συμμετάσχουν και να είναι κομμάτι της ομάδας. Επικρατούσε μια σύγχυση γιατί στην πρώτη απόπειρα τα πράγματα ήταν πολύ χαλαρά. Ενώ σε αυτήν την προσπάθεια έπρεπε να στήσουμε την ομάδα και να δουλεύει στον αυτόματο.

Τα πράγματα φυσικά και δεν εξελίχθηκαν όπως τα περιμέναμε. Οι περισσότεροι από εμάς, και ειδικά εγώ που έπαιρνα αποφάσεις, ήμασταν ακόμη στα θρανία και διαβάζαμε για τις Πανελλήνιες. Ενώ ιδέες είχαμε άφθονες για τα project μας, εσωτερικά η ομάδα δεν τα πήγαινε καλά.

Ακολουθούν τα πρώτα λάθη της Origen.

Λάθος #1: Δεν ξέραμε τι πρεσβεύαμε

Έμπαινε κάποιος στην ιστοσελίδα μας και δεν καταλάβαινε αν είμαστε ΜΚΟ ή επιχείρηση. Ενώ επίσης, δεν ήταν κατανοητό γιατί υπήρχε η ομάδα, ποιος ήταν ο σκοπός της και ποιες οι αξίες τις. Αυτό και σε εσωτερικό αλλά και σε εξωτερικό επίπεδο.

Αυτό το λάθος οδηγούσε συνεχώς σε λάθος αποφάσεις από μεριά “Διοίκησης”. Έπρεπε να πάρουμε μια απόφαση και δεν είχαμε μια κατεύθυνση για να ξέρουμε ότι πάμε καλά και φτάνουμε ένα βήμα πιο κοντά στον σκοπό μας.

Ενώ και τα ίδια τα μέλη της ομάδας δεν ήξεραν γιατί είναι στην ομάδα. Αν δεν ξέρεις τον σκοπό ενός οργανισμού πως θα συνδεθείς με τον οργανισμό για να ρίξεις στο τραπέζι ιδέες και να έχεις πάθος με αυτό που κάνεις;

Λάθος #2: Εστίαση στην εξαιρετική οργάνωση με τον λάθος τρόπο

Ενώ το 1ο λάθος μας πήρε αρκετό καιρό να το καταλάβουμε, συνεχίσαμε κάνοντας άλλα λάθη! Έχοντας γνώσεις προγραμματισμού ιστοσελίδων ήθελα η ομάδα να είναι εξαιρετικά οργανωμένη και να είχαμε ό,τι χρειαζόμασταν σε ένα σημείο.

Τον πρώτο κιόλας χρόνο έστησα ένα σύστημα, σε συνεργασία με τον Γιώργο Τομζαρίδη – μέλος της ομάδας μας. Μέσα από το σύστημα τα μέλη μπορούσαν να συνδεθούν και να δουν την υπόλοιπη ομάδα, να μιλήσουν μαζί τους, να δουν τα tasks τους αλλά και να δουν το ημερολόγιο της ομάδας με συναντήσεις και σημαντικές ημερομηνίες.

Σε αυτό το σύστημα, όπου ονομαζόταν Origen Members Platform, πέρασα πραγματικά πολλές ώρες από πάνω για να γίνει εξαιρετικό, εύκολο, ευέλικτο αλλά και να προσθεθούν νέες δυνατότητες.

Τα επόμενα χρόνια, το 2018, σε μια μεγάλη συνάντηση της ομάδας ανακοινώνω πως θα σταματήσουμε την λειτουργία σε όλα τα εσωτερικά εργαλεία που είχαμε αναπτύξει.

Ο λόγος ήταν πολύ απλός, η δουλειά μου στην Origen Group δεν ήταν να προγραμματίζω εργαλεία -τα οποία υπήρχαν ήδη διαθέσιμα online & free- αλλά να διοικώ την ομάδα.

Από τότε, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με απλές λύσεις όπως το Google Drive & Google Docs. Το αποτέλεσμα ήταν να δίνουμε περισσότερη ενέργεια και χρόνο σε πράγματα που είχαν αξία.

Λάθος #3: Δεν γνωρίζαμε πως να διοικήσουμε την ομάδα

Ενώ η ομάδα υπήρχε και τα projects μας ήταν online, τον πρώτο χρόνο δεν γνωρίζαμε πως να διοικήσουμε την ομάδα.

Νομίζαμε πως το πρόβλημα ήταν πως δεν είχαμε αρκετά μέλη, έτσι τρέχαμε καμπάνιες για να νέα μέλη. Είχαμε φτάσει σε σημείο να έχουμε 31 μέλη ταυτόχρονα στην ομάδα.

Εκείνη την στιγμή καταλάβαμε πως το πρόβλημα δεν ήταν ο αριθμός των μελών αλλά το working style της ομάδας. Τα μέλη περίμεναν από τον υπεύθυνο τους να τους αναθέσει ένα task. Το οποίο σαν στρατηγική δεν ήταν και πολύ αποδοτική.

Η ομάδα απλά περίμενε task, υπάρχαν φορές που ο υπεύθυνος δεν έδινε στα παιδιά να καταλάβουν τον τρόπο που έπρεπε να γίνει το task.

Με αυτόν τον τρόπο εργασίας εκτός ότι δεν αφήναμε περιθώριο για δημιουργία και ελευθερία στα μέλη, έχαναν και υπεύθυνοι χρόνο στο να εξηγούν και να ελέγχουν.

Λάθος #4: Δεν ξέραμε το προϊόν μας

Από τα πιο σημαντικά μας λάθη, ήταν αυτό που δεν ξέραμε τι πουλάμε. Η ομάδα είχε ξεκινήσει στα τυφλά, δεν είχαμε κάποιο όραμα και αποστολή. Απλά υπήρχαμε.

Έτσι, όταν σκεφτόμαστε το μέλλον και είχαμε σαν στόχο να κάνουμε την Origen Group επιχείρηση έπρεπε να σκεφτούμε τον τρόπο που θα γίνει αυτό.

Σκεφτήκαμε τον πιο απλό τρόπο, τοποθέτηση διαφημίσεων. Με 4 online projects και κάποια από αυτά να είχαν καλούς χρήστες και επισκεψημότητα, ήταν πολύ καλή λύση για εμάς να μετατραπούμε σε media.

Ενώ αρχίσαμε να εφαρμόζουμε αυτήν την στρατηγική, βλέπαμε πως το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που μας άρεσε. Το οπτικό αποτέλεσμα ήταν κακό, δεν θέλαμε να μπαίνει ένας χρήστης σε ένα project μας και να βλέπει έναν καταιγισμό από διαφημίσεις.

Σύντομα, καταργούμε όλες τις διαφημίσεις από τις ιστοσελίδες και projects μας.

Origen Story: Η νέα ταυτότητα της ομάδας και οι επόμενες χρονιές

Το 2017 καταργούμε αρκετά project της Origen Group και αλλάζουμε την ταυτότητα μας σε Origen.gr. Εστιάζουμε απλά στην δημιουργία ενός blog. Σε συνεργασία με το InfinityGreece διοργανώνουμε εκδηλώσεις στην πόλη όπου βοηθάνε στην αναγνωρισημότητα της ομάδας μας.

Το 2018 ξεκινάμε με νέο στρατηγικό μήνυμα, #CreateInspiration. Το blog και τα social media μας εστιάζουν στα ταξίδια και στις νεές εμπειρίες. Παράλληλα, συνεχίζουμε την συνεργασία μας με το InfinityGreece. Ενώ για πρώτη φορά συνεργαζόμαστε με τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών AXON για μια σειρά άρθρων στο Origen.gr.

Το 2019 ανανεώνουμε τους στόχους και την στρατηγική μας και δίνουμε έμφαση περισσότερο στην προσωπική ανάπτυξη. Με περισσότερα από 250 άρθρα διαθέσιμα στην ιστοσελίδα μας και σχετικό περιεχόμενο στα social media το 2019 γίνεται μια σημαντική χρονιά για την ομάδα μας. Στις αρχές του 2019 τρέχουμε για πρώτη φορά τον διαγωνισμό ιδέας, Better World.

Έχοντας αυτόν τον ενθουσιασμό για όλα αυτά που έτρεχε η ομάδα, συνεργαζόμαστε με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και παρουσιάζουμε το 1o Origen & The City υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Το Origen & The City ήταν ένα από τα σημαντικά project της ομάδας μας όπου ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Φτάνουμε στον Δεκέμβριο του 2019 όπου επίσημα αποχωρώ από την θέση του συντονιστή της ομάδας και τα καθήκοντα μου αναλαμβάνει η Ζωή Μποζαμπαλίδου.

Το Origen Story Συνεχίζεται: Η Origen το 2020 και τα επόμενα βήματα

Η Origen το 2020 έκλεισε 4 χρόνια λειτουργίας και θέλοντας να κάνουμε κάτι όπου μας εμπνέει, να μας κάνει να θέλουμε να δουλέψουμε περισσότερο για αυτό και να το αγκαλιάσει ο κόσμος, προχωρήσαμε στο rebrand της Origen.

Το στρατηγικό μας μήνυμα είναι το “Activating people’s growth” και θέλουμε να κάνουμε το όραμα μας πράξη μέσα από το Origen Podcast.

Για πρώτη φορά, μέσα στην ομάδα της Origen δημιουργούμε μια υπο-ομάδα όπου θα αναλάβει ένα νέο εγχείρημα, το οποίο θα ανακοινωθεί μέσα στο καλοκαίρι.

Η δική μου εμπειρία στο Origen Story και πως βλέπω το μέλλον

Το να προσπαθείς να διοικήσεις μια ομάδα με 31 μέλη όσο διαβάζεις για Πανελλήνιες είναι μια εμπειρία όπου δύσκολα θα ξεχάσω! Η Origen είναι μια πολύ όμορφη εμπειρία στην ζωή μου όπου, μου έδωσε πολλές γνώσεις και μαθήματα. Έμαθα να δημιουργώ πλάνο, να διαχειρίζομαι ομάδες, να θέτω στόχους με την ομάδα και άλλα πολλά μαθήματα.

Το κυριότερο για εμένα είναι ότι έμαθα να θέτω μια κατεύθυνση – στόχο και να βλέπω πως μπορώ να φτάσω εκεί.

Σίγουρα θα υπάρξουν λάθη και προβλήματα και στα επόμενα εγχειρήματα και νομίζω πως είμαι έτοιμος να τα αντιμετωπίσω.

Δωράκι για εσένα 🎁 Μάθε πως μπορείς να ξεκινήσεις κάτι καινούργιο!

+ 📨 λαμβάνεις ενδιαφέρον υλικό για το ΣΚ!


Πες μας τι σκέφτεσαι 👇

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *